Sunday 13 July 2008

some of mosque in the world/di antara masjid2 di setiap negara


Photobucket

Hari ni ramai yg tidak menyangka bahawa di jepon , di china, di korea, di amerika, di britain, di russia, di italy, di seluruh negare lah..mempunyai org2 islam malahn masjid2 yg cantek dan besar2, begitu jugak penganut2 nye yg semakin berkembang luas..betul seperti mana yg telah disabdakan:

Nabi Muhammad peace be upon him..yg bermaksud:di mana cahaya matahri menyinar, di situlah islam akan sampai..(au kama qola)

trutama golongan2 yg tidak pernah lansung dan belum direzkikan ke luar negara..mereka x dapat melihat bahawa kehebatan islam sebenar..,hatta di yahudi sekali pon..ade dikalangan mereka yg islam..dan bukan semua yg zionist..dan amerika..bukan semua kafir..begitu juga china , india dll..dikalangan mereka juga terdapat org2 islam seperti kita dimalaysia...yg berbeza cuma bilangan mereka..

seperti mana apis dulu..sebelum sampai ke united kingdom..macam2 difikiran..erm negare kafir lah..x leh nak sembahyang lah..x der masjid lah..x der org islam lah..x leh simpan janggutlah..(janggut x der pon)..x leh letak bin lah, mcm2 lah..tapi bile jejak je di united kingdom..masya allah..masjid2nye besar..berbilang kaum..ramai islam nye..berbeza sgt dengan tanggapan sebelum nih..alhamdulillah

tapi itu lah..manusia selagi mane die x melihat sendiri..susah jugak hendak dipercayai..erm di malaysia sendiri pon tidak mendedahkan perkare2 seperti ini..konon nye hanye malaysia je ade islam..huhuhu..

oklah..semoge terbuke sikit minda korang k..

-UMAT ISLAM ADER DI MERATA DUNIA-

0 comments:

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,