Wednesday 13 April 2011

Beze Kite dan Mereke???? [Antara Malaysia & Jepun]

Jepun adalah negara maju , yang mana pemimpin2 mereka takut untuk MAKAN RASUAH, kalau kantoi, atau ada tuduhan mereka (pemimpin2) malu dan sanggup bunuh diri dan sebagai nya..sebab itu mereka maju.
jadi bila pemimpin berdisiplin , maka rakyat akan telusuri dengan mudah. mereka melakukan gerak kerja pun cepat kerana tiada rasuah, rumah , jalan dan kawasan2 yang ranap , dibina dengan cepat dan mudah , kerana TIADA ORANG TENGAH YANG MENGAMBIL KESEMPATAN dan bagi PADA KONTRAKTOR2 CIKAI UNTUK BUAT KERJA. mereka menghormati sesama mereka, dan dengan mayat pun mereka hormat, itu tanda  disiplin..tiada perebutan, atau berebut ketika mengambil bantuan atau semasa beratur, kerana disiplin diri yang di tunjuk oleh pemimpin. 


tapi cuba kita bandingkan di negara kita, berapa ramai menteri2 atau pemimpin yang dituduh terlibat dengan RASUAH tapi masih BANGGANYA memegang JAWATAN  dan keluar di akhbar2 dan media seolah2 tiada apa yang berlaku, jadi tiada disiplin. 
jalan2 bangunan2 projek banyak yang rosak dan terbegkalai disebabkan rasuah dari pihak atasan yang secara sendiri terterap dalam jiwa rakyat.dan sekarang kebanyakkan bangunan , jalan projek, tersergam indah tapi  TIADA KUALITI. pecah sana pecah sini, retak sana retak sini, bocor sana bocor sini, terbengkalai sana terbengkalai sini. yang memberi peluang pada penagih untuk buat port2 melepaskan gian, dan perogol2 untuk melakukan aksi, begitu jugak anak2 bangsa melepaskan lampias nafsu di rumah2 terbengkalai..asalnya dari sape..kalau bukan dari RASUAH..

  
ini belum tak berlaku gempa bumi pun jalan masih lagi tak siap, bertahun2 pulak tuh, rumah2 x siap, bertahun2.. bayangkan jika berlaku gempa (NAUZUBILLAH) agak kita ni dapat rumah dan jalan kita balik dalam masa 6 hari tak?? kalau kerajaan masih lagi mengamalkan RASUAH.
fikirkanlah, ambil tindakkan, 

' INGATLAH DENGAN HANYA BERSTUJU DENGAN SESUATU KUMPULAN'
MAKA SEGALA APA YANG DILAKUKAN OLEH KUMPULAN TERSEBUT KITA MENDAPAT BALASAN YANG SAMA [BAIK @JAHAT] WALAU KITA TIDAK MELAKUKAN NYA.

HATI2 LAH..


----------------------------ADS----------------------------------

0 comments:

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,