Sunday 17 April 2011

Mohon kejadian 16042011 Tidak Berulang [ Alhamdulillah ku dan isteri selamat]


Pada hari tersebut kami menjalani hari2 kami seperti biasa, Swimming class dan pulang ke rumah, isteri pula membasuh, memasak dan menuggu kepulangan si suami yang dikasihi..ku pulang, mandi, makan dan berhajat ingin membasuh kereta.. tapi x kesampaian oleh kerana kereta di halang dari belakang, lalu ku dan isteri berhat sambil menuggu kereta itu dialihkan, sambil melihat rujukan2 tertentu. dan akhirnya ku dan isteri terlelap di sofa yang berasingan..

setelah malam ingin bertukar shif dengan pagi [11.55pm].. ku dikejutkan dengan dua kali jeritan yang amat hampir dengan cuping yang belum pernah ku dengar..ku terus terbangun dan [ dengan sendirinya diri ini mengejar kelibat yang terlihat ingin melari kan diri sambil ku menjerit2..sehingga mengejutkan beberapa jiran yang masih belum tidur dan budak bujang sedang melepak... ketika mengejar, si pencuri ini masuk ke kawasan gelap.. di situ minda waras ku tersedar..yang aku kejar tuh pencuri haaa!! rumah kene masuk pencuri!!!??[ dengan berkaki ayam dan berkain sarung] ku kembali ke rumah ingin melihat apa yang telah terjadi, ku memastikan isteri dan baby dalam kandungan selamat dan terus melihat keadaan rumah dan mengintai barang2 berharga ..

lalu ku dapati sony vaio ku hilang!!! hp aku dan isteri hilang!!! tabung syiling hilang!!! camera digital hilang!!!:( ----[klik for --DONATIONS]--rm.o2o @ klik adsvertlet ] sedih tapi Ku bersyukur kerana kami selamat..lalu membuat laporan polis....

laporan polis mengatakan yang disyaki adalah penagih ganjar,dadah dan ais.. yang berdekatan di kawasan Taman ini..hmm ..

dan sekarang ku dan isteri mengalami trauma ringan ..yang mana kami meremang bulu roma dan jantung bergerak laju bila dengar bunyi sesuatu..dari ruangan atas....atau dapur..

doakan kami tabah ..kami tahu ini adalah ujian dari ALLAH yang wajib kita redha dan beriman dengan qadha...yang telah di tentukan..

motif, berhati2 dengan barangan dan pintu pagar,pintu bilik dan sebagainya..sentiasa membaca ayat kursy dan 3 qul..agar kita di lindungi ALLAH yang Maha Pelindung.

1 comments:

selamat bini n baby x de pape, tapi sony vaio hilang sedih gak...hihihi

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,