Monday 2 May 2011

Kite di tipu ke selame nih???

 
Dunia dilanda fitnah yang amat amat berbahaya..Amat menguji kepercayaan kita semua umat islam..jadi mohon kita sama kuatkan KEIMANAN DAN KETAQWAAN agar tidak ter dan termasuk dalam unsur2 Kesyirikan ini..

kita di kejutkan dengan kematian Osama ben Laden [konon nya] dan kecoh jenazahnye di kebumikan di dalam laut [kononnye lagi] hmmmm!!
bagi saya ini adalah satu Projek politik untuk mengalihkan PANDANGAN MANUSIA DUNIA TENTANG KEZALIMAN ISRAEL DAN AMERIKA YANG SEDANG BERLAKU DI PELESTIN LIBYA DLL INI..

dulu Iraq..[sadam husein] Yaser arafat [Ahmad Yassin, RahimahuLLah] menggunakan isu yang sama..x kan kita mudah lupa kan??


ingatlah wahai manusia..jika datang [media] orang yang fasik [ kalau kapir lagi teruk lah] memberi pengkhabaran..hendaklah kita selidik,
seperti ayat di bawah ini:

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.
(Al-Hujuraat49:6)
kalian sedar, Amerika akan melakukan sesuatu perkare hanye untuk kepentingan mereka, conth:
bila libya mengalami masalah dengan kerajaan yang bertindak ganas terhadap rakyat sendiri..lalu Amerika membantu semampu mungkin untuk membunuh Gadaffi, tapi kenape ini x berlaku pade Yaman?? Syiria?? Sudan?? Afrika? Palestin?? [ jelas di sini sebabnya ]
[Pembrontakkan rakyat untuk membela kebebasan, di tindas di kebanyakan dunia Arab malah pembunuhan sesama sendiri berlaku, termasuk Palestin, tapi di Amerika Allah azab kematian dengan taufan2 dan salji2.. dan di Malaysia pembunuhan anak berleluase.. 

Isu2 yang berlaku sekarang di Dunia memang menguji kepercayaan Iman kita..terhadap fitnah2 yang di sebarkan..melalui media2 yang kebanyakkan membela dan menyanyangi negara2 penyebar fitnah ini...

tidak kurang yang berlaku di Malaysia..Fitnah yang berlaku pada kelakuan pemimpin2 dan pengurusan negara..
dengan sumpah2 berlaku, dulu polis kate bukan die..tapi sekarang ade pulak org bersumpah yang nampak die melakukan..hmm..[sumpah pasal altantuya,liwat sex] negara dilanda masalah sosial,kecurian,rompakkan,moral,penceraian, dll tidak serius dalam menangani nye..sehingga kes yang berlaku meningkat..
kemajuan negara..hari2 kita dimomokkkan dengan isu kemajuan..tapi istilah kemajuan ini tidak difahami..dengan jelas..[ melaka maju 2010 ] tapi rumah setinggan belambak!! maju ker lagi..[bandar melaka maju 2010 ] mungkin logik..tapi tetap x sesuai dengan definasi maju nih..


contoh sarawak..selama berapa tahun diperintah oleh seorang yang dah lama memerintah,..tapi masih lagi momokkan mahukan negara maju.. AIK!!! SELAMA INI MEMERINTAH KENAPA TAK MAJU2!! bukan setahun 2..tapi berpuluh tahun..masih ramai yang papa kedane kat Sarawak sane..kenape ? [ kalau kat negare luar ] kalau 5 tahun memerintah tapi x ade perubahan..jawabnye tahun depan terus tukar kerajaan lain..itu baru adenye perubahan..tapi..ramai yang tidak jelas dalam definasi dan kefahaman dalm ape yanng berlaku di atas keplikkan2 yang berlaku di dunia ini..

ayuh!!! sedarlah kite bebaskan minda kite dari penipuan yang telah terurai kebohongan ini..

ingat ini, Orang yahudi dan nasrani tidak akan redha sehingga kite masuk dan menyokong agame dan kelakuan mereka..

dan ingatlah dengan menyokong kite akan terlibat sekali.. dengan bersetuju [walau tidak melakukan kezaliman] kite dapat dosa yang same..oleh itu bencilah dengan menegahnye dengan tangan atau mulut atau benci dlam hati..

Mudahan kita diberi hidayah oleh Allah dan berlindung dari terlibat dalam penyebaran fitnah ini..Amin

0 comments:

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,