Tuesday 9 August 2011

Jiranku Rentung Akibat Ingin Mencuri Kabel TNB..






MELECUR...suspek yang melecur kini dirawat di Hoshas, Temerloh.l

Pagi td kira2 jam 8.30pagi kedengaran bunyi letupan yg agak kuat dan serentak dengan jeritan jantan memecah sepi dan menimbulkan kekecohan selepas itu, pada mulanya diriku ingatkan ada pergaduhan atau bapak marah anak, keluar ingin meninjau keadaan, terlihat kepulan asap keluar dari pencawang TNB, warga yg sedar bergegas ke sana, dengan penuh kebingungan, ada org kene karen..jerit beberape warga, setelah beberapa minit, keluarlah seseorg seperti lembaga hitam dengan rambut masih berasap , dan sambil membawa sebatang besi, laah, hidup lagi lah..warge menjerit, tangkap2 die curi kabel tuh, dalam hati ku, berkata, ermm dah hangus macam tuh mane larat nak lari pun, warga memerhatikan pencuri itu berjalan, haaa, rupa2 nya die balik kerumah jiran aku..tapi selang beberape rumah..maklumlah dah gelap mane nak kenal, die berjalan sambil membongkok, dan kulit dah terkoyak sehingga nampak isi, tp berwarne putih, dah masak kot,? org ramai ke rumahnya dan melihat raungan ibunya ..kenape ko ni..bla...bla.., die ke dapur , dan terus baring menggeletar, maknya tak henti2 nangis. semua org penuh kat depan pintu rumahnya dan tingkap, aku kebetulan berada di depan pintu, terus melangkah masuk sambil melihat keadaan mangsa dan memberi bantuan syahadah,yerlah dah nampak terseksa tuh. mangsa ikut syahadah ku..dan terus ke dapur menenangkan ibu mangsa...beberape minit kemudian mangse mengambil jarum dan memasukkan sesuatu dalam tubuhnya..dadah kot?.iskh2 sempat lagi..mungkin die rase nak bagi tenang kot.. 1/2 kemudian polis ,ambulan pun dtg..riuh sambil menahan kepanasan dek ketiadaan elektrik . pencawang tersebut juga menyalurkan elektrik ke pusat perindustrian dan stesen minyak..hem..11k kv tuh.. tetapi kepanasan berakhir dengan TNB menyewa genarator yg sebesar lori kontena untuk sementara..warge pun berkumpul dan bercerita, ade yg baru dtg, menanye2. yg lame kene bercerita, sehingga lah jam 11 pagi baru lengang ..

kesian pun ade jugak, die ade isteri, ade anak baru lahir 2 bulan..iskh2..sekarng die berade di hospital, ambulan kate ini dah tahap ketiga, hampir seluruh tubuhnya melecur, ramai warge berbisik, kalau mati lagi bagus, hidup curi brg org, besi2 kabel , wayar2 habis di sapu..itulah kalau dah terkena dek najis dadah. semua lupa..padehal dah beribu kali dah berlaku rentung akibat mencuri kabel nih..

pengajaran bagi kita semua kan..doa, agar ahli keluarga dan anak2 kita tidak terlibat dengan dadah dan mati mengejut mcm tuh dll..

0 comments:

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,