Thursday 10 February 2011

[ MESIR ] Junta tentera ambil kuasa. Hosni Mubarak letak jawatan

Oleh: mohdnoorawang :

CAIRO, EGYPT - JANUARY 28:  Army tanks line up in Tahrir Square on January 28, 2011 in Cairo, Egypt. Thousands of police are on the streets of the capital. Hundreds of arrests have been made in an attempt to quell demonstrations.

"JUNTA TENTERA MESIR bakal ambil alih kuasa pemerintah. HOSNI MUBARAK TELAH JAWATAN SEBAGAI PRESIDEN MESIR.

" EGYPTIAN OFFICIAL, HOSNI MUBARAK YIELDING POWER TO THE NATIONS MILITERY, AS SENIOR EGYTION OFFICILA TOLD CNN. SYABAS RAKYAT MESIR. UNDUR UNDUR HOSNI MUBARAK,

Dua sumber berita dipetik dari CNN DAN NBC NEWS. ( Presiden Mesir diktator Hosni Mubarak telah meletak jawatan sebagai presiden selepas 30 berkuasa secara kukubesi dan zalim. )

Selepas berdemotrasi selama 16 hari oleh kumpulan anti Mubarak dan seluruh rakyat Mesir Hosni Mubarak letak jawatan sebagai presiden Mesir.

Selama 16 hari kebangkitan rakyat Mesir berada didataran Tahrir dan mogok rakyat seluruh Mesir dan 300 orang terbunuh membuahkan hasil yang tidak ternilai.

Itulah perjuangan rakyat yang ditindas oleh regim diktator Hosni Mubarak yang berwajahkan syaitan Amerika dan talibarut Israel.

Hebat perjuangan mereka dengan berdemotrasi dan kebangkitan rakyat Mesir perlu diambil pengajaran dan tauladan dalam politik dan perjuangan.

Rakyat Mesir bangkit bersama kanak-kanak, keluarga, pemuda pemudi,golongan pengsarah, golongan jurutera, doktor dan profesional, buruh, pengangur, pekerja kilang dan seluruh rakyat Mesir yang berugama kristian turut bangkit untuk menjatuhkan diktator Hosni Mubarak."

di Ambil dari Tranungkite.net [ untuk penyebaran ]

1 comments:

If one innocently applies an insufficient amount of sealer on a very porous concrete material, the said material
may not be effective at all. If a hairline crack in concrete has turned into a
large crack, it will need to be cleaned out before the patching and repairing process.
Say we are laying out a simple home 30' x 45'; if the last dimension was
forty feet instead of forty-five then the cross corner measurement would be fifty
feet.

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,