Thursday 26 May 2011

Harga Minyak Di Negara2 Pengeluar Minyak seluruh Dunia???

mengikut dalm carta di atas , Malaysia antara negara yang termahal, tapi mengapa baru2 ini TV2 kite menunjukkan perbandingan antara negare2 jiran yang tidak menjadi negara pengeluar minyak..

kini delima kenaikkan minyak mengganggu semua makhluk, kerana dengan naiknye minyak maka semua akan naik, begitu juga rawatan di Hospital2 kerana ubat2an nak sampai kat sepital gunakan kenderaan yang guna minyak, makanan jadi mahal, barangan jadi mahal, 

mereka YB, Menteri2 mana kisah kot, sebab diorang ada elaun minyak kehulu kehilir, tapi kita2 nih, EPS ada laa,[ elaun poket sendiri ]..

di setiap negara dunia maju mereka kerap menukar kerajaan yang memerintah, contoh UK.US,CHINA,
jadi ada perubahan. tapi Malaysia,contoh sarawak, dah bape tahun Bapak menteri yg kahwin dengan orang arab tuh memerintah, tapi anak beranak die yang kaya, tapi rakyat sarawak terpaksa pindah ke semenanjung utuk mencari duit??? x pelik ker..mesti ade yang silap tuh kan, tgk je anak cerai, bape jumlah tuntutan si isteri..ratus juta kan..hmm.... 

jadi sama2 lah kita fikir...tidak salah bertukar, bertukar parti bukan beerti, kita semua akan papa, kene pakai jubah seluruhnye, kene pakai tutup lintup, contoh Kelantan, Menteri besar pakai serban tapi ok je, tak pun semua wajib pakai jubah serban, malah jujur, dan tidak ambil kesempatan untuk buat rumah besar2 pun, kereta mewah2 pun, jadi wang dan hasil negeri boleh di salurkan ke rakyat..kan2..

selangor dan kedah, bertukar parti yang memerintah dari BN ke PR, rakyat dapat air PERCUMA bawah rm 20.oo, ok lah dari BN yang memerintah dulu selama lebih 40 tahun x ade free air pun??

tol di terengganu dulu, sebelum Pas memerintah kene tol , lepas bertukar dari BN ke Pas , rakyat dapat perubahan dengan di hapuskan tol, dan sekarang bila BN memerintah, mereka kekalkan sebab Pas dah buat dulu, tapi kenapa mase lebih 40 tahun dulu Bn memerintah x hapuskan??

banyakkan perubahan yang memberi keuntungan kepada rakyat jika kita membuat perubahan..!!

Jom berubah,.

-----------------------------------------------------Campaign--------------------------------------------



0 comments:

 
  • Pihak kami mengalu2 kan bagi anda untuk mengongsikan artikel2 dan gambar disini dengan tujuan penyebaran. semoga kite sama2 mendapat pahala di atas penyebaran yang bermanfaat. ^^,